środa, 11 września 2019

Zwiedzamy Świątynię Opatrzności Bożej

W prawie 30 osobowym składzie dotarliśmy (metrem i autobusami) do Wilanowa do Świątyni Opatrzności Bożej. Dla niektórych z nas to daleka wyprawa, którą podjęli pierwszy raz w życiu ale wielu było już tutaj, uczestniczyło w liturgiach i od lat wspiera budowę tej Świątyni.

Umówiliśmy się z dyrektorem  przyszłego Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Stefana Wyszyńskiego, które już od stycznia 2020 roku będzie można zwiedzać. Muzeum mieścić się będzie wysoko w kopule Świątyni Opatrzności. Ponieważ trwają tam intensywne prace budowlane, teren jest dość niebezpieczny to nawet nie próbowaliśmy się tam wspiąć. Dyrektor Piotr Dmitrowicz powiedział nam o koncepcji Muzeum, o tym jak zaplanowane są kolejne przestrzenie, jakie dylematy napotkali przygotowując wystawę stałą o dwóch wielkich Polakach - Papieżu i Prymasie na tle historii Polski i Europy. Bardzo to było ciekawe i od razu nabraliśmy ochoty na to by wiosną ponownie tu przyjechać i zobaczyć jak te koncepcje zostaną zrealizowane.

Podziękowaliśmy serdecznie Dyrektorowi ... i przeszliśmy z nowym przewodnikiem do zwiedzania wnętrza Świątyni i podziemi gdzie mieści się centralnie położona kaplica, wokół niej Panteon Wielkich Polaków i galeria darczyńców. Oba wnętrza (górny i dolny kościół) zrobiły na nas ogromne wrażenie.
Na koniec Eleonora dała świadectwo działania Opatrzności Bożej w życiu Jej i Jej dzieci. Pomodliliśmy się wspólnie dziękując Bogu i Bożej Opatrzności za tę Świątynię i nasz wspólny czas.

A ponieważ pogoda sprzyjała to w podgrupach usiedliśmy przy herbacie dyskutując o tym co widzieliśmy, o miasteczku Wilanów i naszych jesiennych planach.