wtorek, 6 kwietnia 2021

Spotkanie online - portal e-Pacjent

Minisłowniczek: link = adres internetowy - wszystko to co jest tu napisane na czerwono, wystarczy kliknąć :) 





Środowe spotkanie tym razem dotyczyło portalu pacjent.gov.pl
"Pani od informatyki" czyli Bożenna zaprezentowała nam jak się można do tego portalu dostać i jakie informacje można na nim uzyskać. Pewnym wyzwaniem wydaje się być uzyskanie dostępu do profilu zaufanego czyli cyfrowego potwierdzenia naszej tożsamości. Taki profil można uzyskać na dwa sposoby:
  1. Jeżeli mamy konto w banku, naszą tożsamość może potwierdzić bank - w tym celu trzeba:
    • uzyskać w banku dostęp do bankowej aplikacji internetowej
    • wypełnić wniosek o nadanie profilu zaufanego - można to zrobić online lub w oddziale banku
    • poczekać na potwierdzenie nadania profilu zaufanego przez bank
    Po uzyskaniu profilu zaufanego najpierw jesteśmy ze strony pacjent.gov.pl przekierowywani do centrum autoryzacji, które nas przekierowuje do banku, a po potwierdzeniu przez bank, że my to my, jesteśmy wpuszczani do naszej prywatnej części portalu

  2. Jeżeli nie mamy konta w banku albo nie czujemy się na siłach żeby posługiwać się aplikacją bankową:
    • na stronie pacjent.gov.pl klikamy przycisk "ZAŁÓŻ PROFIL" i wypełniamy formularz z naszymi danymi
    • w ciągu 14 dni od założenia profilu uzyskujemy potwierdzenie weryfikacji tożsamości udając się do jednej z instytucji uprawnionej do wykonania takiej czynności (lista tych instytucji w Warszawie wśród obrazków poniżej)
    • do portalu pacjent.gov.pl logujemy się wpisując swój adres e-mail lub nazwę użytkownika oraz hasło
Wygląda to na skomplikowaną operację, ale w rzeczywistości jest dużo łatwiejsze niż sie wydaje :)

Prezentacja jak się zalogować i co można zobaczyć w Indywidualnym Koncie Pacjenta


A na koniec spotkania tradycyjnie dzieliliśmy się swoimi wrażeniami i nowinami z ostatniego tygodnia.

Przypominamy adres mailowy:

senior-swd@egonet.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz