Transmisje on-line z porannych mszy św. w kaplicy domowej u arcybiskupa Archidiecezji Łódzkiej Grzegorza Rysia. Od poniedziałku do soboty o 7.30, w niedziele o 9.25.
Link do kanału Archidiecezji Łódzkiej na YouTube
Wcześniejsze transmisje
Od dłuższego czasu planowaliśmy spotkanie z fachowcem od reklamy. Nie ma co ukrywać, że chcieliśmy z kimś takim porozawiać o tym jak bardzo nas denerują i jak bardzo nie podobają się nam reklamy atakujące nas zewsząd. I właśnie dzisiaj takie spotkanie się odbyło - naszym gościem była pani Katarzyna Wojda, która przez dziesięć lat pracowała w agencji reklamowej, a od kilkunastu lat pracuje w marketingu. W czasie spotkania pani Kasia opowiedziała nam o takich zagadnieniach jak:
- kto decyduje o tym jak ma wyglądać reklama, jak się ustala założenia i projektuje reklamy
- jak jest realizowany wybrany pomysł i jak się zmienia
- jak są budowane kampanie reklamowe, od czego to zależy i kto to na bieżąco weryfikuje
- jak wyglądają koszty kampanii reklamowej
- dlaczego w blokach reklamowych w telewizji czy w internetowych serwisach filmowych niektóre reklamy wyświetlane są dwa razy w tym samym bloku
- w jaki sposób są realizowane i finansowane reklamy społeczne
- jak sie dobiera osoby wystepujące w reklamach, a zwłaszcza osoby znane
- czy i w jakim stopniu reklamy i kampanie reklamowe są skuteczne, jak to wygląda w przypadku reklam czegoś co jest nowe na rynku, a jak w przypadku reklam znanych firm czy produktów
- czy można rezygnować z medium najmniej skutecznego zamiast płacić więcej i dodatkowo ludzi wkurzać
- czy są jakieś mechanizmy blokujące powstawanie i prezentowanie reklam nieuczciwych czy wykorzystujących niedozwolone manipulacje
- dlaczego reklamy są takie brzydkie, często pozbawione sensu czy wręcz prymitywne
Wszyscy byliśmy pod wrażeniem fachowości pani Kasi i umiejętności przekazania informacji o tak niepopularnym i nielubianym temacie, więc oczywiście zadaliśmy sporo pytań. Wnioski ze spotkania są takie, że oczywiście chodzi o pieniądze, jakie firmy chcą zarobić, że poziom reklamy też zależy od pieniędzy (ale nie tylko), że reklama jest odpowiedzią na wybory kupujących i że dajemy się ogłupiać bezkrytycznie ulegając reklamom, a w ten sposób jedno nakręca drugie. Pocieszające jest to, że Polacy przodują w blokowaniu reklam w internecie i że dzieci obecnie uczą się krytycznego odbioru reklam.
Bardzo serdecznie dziękujemy pani Kasi za to spotkanie. Pozwoliło nam ono zrozumieć wiele mechanizmów rządzących rynkiem reklamowymm. Co nie znaczy, że polubimy reklamy :)
Po spotkani z panią Kasią tym razem nie było tradycyjnego kółeczka, były za to żarty i przekomarzania zainicjowane przez Andrzeja, który poprosił pania kasię o pomoc w takim wypromowaniu naszych spotkań, żeby dołaczyło do nas więcej panów, bo nasze dwa, w porywach trzy rodzynki plus Maurycy czują sie dyskryminowani. A ponieważ Maurycy zademonstrował nam co statystycznie rzecz biorąc najbardziej panów interesuje, więc postanowiliśmy się do problemu przymierzyć. Z przymrużeniem oka oczywiście :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz